Studieturer

Vi arrangerer to studieturer årlig. Turen på høsten er felles for hele skolen. Den er en del av studieplanen, og studentene dekker kun kostnader til mat og fornøyelser. Turen på våren er valgfri, og studentene betaler selv reise, opphold og mat.

På høsten tar vi buss til Berlin-biennalen, eller til dokumenta-utstillingen i Kassel. På veien ned ser vi kunst og overnatter i Århus og Hamburg. Eller så flyr vi til Venezia for å oppleve biennalen der. Uansett hvor turen går, får vi et innblikk i samtidskunst på et svært høyt nivå, og vi lærer mye.

Uken før påske er det valgfri studietur. Vi reiser som regel til New York, ser Whitney-biennalen og besøker de store museene, som MoMA, PS1, New Museum, Brooklyn Museum og The Met. Vi går på gallerier og besøker studioer ved ISCP.

Noen ganger velger studentene heller en tur til London eller Berlin – begge byene er helt i front når det gjelder samtidskunst.